زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 2:20 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 44
نویسنده پیام
azita20 آفلاین


ارسال‌ها : 11
عضویت: 12 /3 /1395

تشکر شده : 8
​اين خطرات جدي در کيف آرايشي شما وجود دارد
قبل از اينکه به سراغ رژ لب محبوبتان برويد يا از ريملي که از سه ماه پيش تا به حال دوستش داشته ايد استفاده کنيد، کمي بيشتر به فکر سلامتي خود باشيد. در کيف آرايش شما خطراتي وجود دارد که مي تواند به سلامتتان آسيب جدي وارد کند. در اينجا به ? خطر مهم که لوازم آرايشي براي بدن شما ايجاد مي کنند اشاره مي کنيم.

?.برس ها و شوت هاي کثيف

برس ها بايد حداقل ماهي يک بار تميز شوند در غير اين صورت کثيف و پر از باکتري خواهند شد. اگر دوست نداريد مرتب اين وسائل را تميز کنيد مي توانيد از برس ها و شوت هاي يک بار مصرف استفاده کنيد. ولي اگر برس شما يک بار مصرف نيست حتما آن را تميز کنيد. بهترين حالت تميز کردن برس ها و شوت ها به صورت هفتگي است.

اما چگونه بايد برس ها و شوت ها را تميز کنيم؟ شوت را با آب گرم خيس کنيد و سپس با ملايمت با شامپو (ترجيحا شامپو بچه) يا صابون مايع بشوييد. سپس آن را با ملايمت فشار دهيد. اين کار را دوباره تکرار کنيد تا زماني که آبي که از بين آن خارج مي شود کاملاً شفاف باشد.

?.بوهاي آلرژي زا

اگر احساس مي کنيد لوازم آرايشتان بويي تند و قوي دارند در مورد استفاده از آنها دقت کنيد. محققان دانشکده آسم و آلرژي آمريکا مي گويند حدود ?? درصد از مبتلايان به آسم به مواد شيميايي موجود در لوازم آرايش حساسيت نشان مي دهند. بخش عمده اين حساسيت به بوها و مواد نگهدارنده اي مربوط است که در مواد آرايشي به کار مي روند. اگر بعد از استفاده از هريک از اين لوازم دچار واکنش هاي آلرژيک شديد، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنيد.

?. ترکيبات مضر

در بعضي لوازم آرايشي مواد شيميايي بيماري زايي به کار رفته که حتي نامشان را هم نمي دانيم ولي هر روز آنها را روي صورتمان قرار مي دهيم. شايد وقت آن رسيده باشد که بيشتر از قبل به اين نکته توجه کنيم.

مواد نگهدارنده اي که براي افزايش ماندگاري محصولات آرايشي به کار مي رود، در پن کيک، فونداسيون، رژ گونه و مدادچشم به کار مي رود. اين مواد نگهدارنده از طريق پوست جذب بدن شده و هورمون ها را تحت تاثير قرار مي دهند. علاوه براين، مي توانند خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش دهند . اگر روي برچسب محصولات آرايشي کلماتي مثل متيل، بوتيل، اتيل يا پروپيل ديديد از خريد آن خودداري کنيد.

سرب ماده ديگري است که در ترکيب بسياري از وسائل آرايشي مانند رژ لب و لاک ناخن به کار مي رود. سرب مي تواند عوارضي مانند مشکلات رفتاري، آسيب به حافظه، و اختلالات هورموني ايجاد کند. موادخطرناک ديگرعبارتند از فتالات ها که در عطرها و ادوکلن ها به کار مي روند، سديم سولفات لوريل که در شامپوها و صابون ها مخصوص شسشوي صورت يافت مي شود، تولوئن که در ترکيب رنگ موها و لاک ناخن به کار مي رود، و پروپيلن گليکول که در ترکيب شامپو، ژل مو، کرم هاي مرطوب کننده، ريمل و دئودورانت مورد استفاده قرار مي گيرد.

امضای کاربر : پمپ خلاء
شنبه 15 خرداد 1395 - 16:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از azita20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :